Czy 1.2 TSI 86 KM można chipować ??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dig Dug
    L&K
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1306
    • Seat

    #51
    Kris86, Tylko, że nie zawsze jedziesz na najwyższym biegu. I wtedy masz korzyść jadąc ze skrzynią 6b, bo w skrzyni 5 b , 4 bieg masz jaki masz, a w 6 b masz tak jakby biegi pośrednie 4 i 5. Stąd auto lepiej się zbiera na tych biegach i mniej pali generalnie.

    Dla mnie Michaliny to porażka. Miałem te Ekosavery w Octavii i nie wiem co one oszczędzały to raz, dwa trzymały się gówniano drogi, zwłaszcza na mokrym. Miałem też Michelin Primacy i podobnie do Ecosaverów, a do tego ząbkowały. Dziwne, że Continentale, Dunlopy czy Bridgestony, nie ząbkowały, a na mokrym trzymały/ją lepiej. Dla mnie Michelin to dawanie kasy w błoto. Ale to inny temat do pisania.

    Ogólnie to ja i tak nie wierze, w te super spalania, bo jak pisałem wcześniej producenci zawsze naciągali spalanie i dalej naciągają. Z doświadczenia wiem, a już trochę się najeździłem jak na zwykłego warzywniaka (nie jeżdżę zawodowo) i natłukłem z 300 tys km. przez 20 lat różnymi autami, że czym bym nie jechał, to około 1 litra więcej w stosunku do deklaracji producenta spalało auto, przy jakby się nie starał oszczędnej jeździe. I czy to był diesel, czy benzyniak.
    I skoro producent deklaruje w O3 1.2 TSi 105KM 6b, 4,4 na trasie, to realne dla mnie jest minimum 5 l/100 km, a nie to co pokazuje producent, a co dopiero jeszcze mniej. Do tego piszecie, że auto obciążone, albo niektóre na felach 17.
    Chyba, że jedziemy stale 70 km/h na 5 lub 6 b, po płaskim, w ciągu aut przez 20 km, nie wyprzedzając, nie hamując, a potem rajcujemy się, że mamy super spalanie na trasie.
    Ja dodaje do deklarowanych danych producenta 1 litr na trasie i średnio oraz 1,5-2 w mieście i wtedy wiem czego się spodziewać.
    Tyle i więcej spalają auto wg. motostatu, a reszta to dla mnie "cuda nad Wisłą".
    Była O1 jest F2.

    Komentarz

    • lukaszc2
      Rider
      • 2013
      • 376

      #52
      Zamieszczone przez Kris86
      W O III 1.2 TSI bez różnicy 5b czy 6b bo oba mają 3 tys obrotów przy 140 km/h
      Dokładnie tak jest jak kolega pisze i tyle samo jest w 1,4
      Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

      Komentarz

      • sew1981
        RS
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2009
        • 10917
        • Fiat

        #53
        lukaszc2, o kurka to małe obroty jak na benzyne, prawie jak w dieslu w tym tsi widzę małolitrażowym. ja mam 3 tysie przy 100 km/h damn w 1.4 16v. Wprawdzie nie uturbione, ale zdecydowanie za krótka skrzynia jest w megance.

        Komentarz

        • oskar12345
          Drive
          • 2014
          • 48

          #54
          Zamieszczone przez Dig Dug
          I skoro producent deklaruje w O3 1.2 TSi 105KM 6b, 4,4 na trasie, to realne dla mnie jest minimum 5 l/100 km, a nie to co pokazuje producent, a co dopiero jeszcze mniej
          najmniej w 1.2 105KM 6biegowej to udało mi się uzyskac na trasie 4.6l
          Załączone pliki
          O3 1.2 105KM 6M

          Komentarz

          • Dig Dug
            L&K
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1306
            • Seat

            #55
            oskar12345, Tylko, że to jest z kompa. Można spokojnie dodać ok 0,5 l realnie. Mi też wychodziło 5,3 litra/100KM trasa do Gdańska średnia 76km/h, a jak potem tankowałem, to wychodziła średnia 5,6-5,8 litra/100km.
            Im krótsza trasa, szybsza, szarpana jazda tym większa odchyłka. W jeździe po mieście komp, robi największe odchyły.

            Niemniej, 5 litrów i ciut ponad to bardzo dobry wynik.
            Była O1 jest F2.

            Komentarz

            • greg505
              L&K
              • 2013
              • 1239

              #56
              oskar12345, co to za trasa? Predkosc srednia stosunkowo wysoka, spalanie male, czyli jazda jednostajna, czyzby autostrada?
              Black magic

              Komentarz


              • #57
                Zamieszczone przez Dig Dug
                oskar12345, Tylko, że to jest z kompa. Można spokojnie dodać ok 0,5 l realnie. Mi też wychodziło 5,3 litra/100KM trasa do Gdańska średnia 76km/h, a jak potem tankowałem, to wychodziła średnia 5,6-5,8 litra/100km.
                Im krótsza trasa, szybsza, szarpana jazda tym większa odchyłka. W jeździe po mieście komp, robi największe odchyły.

                Niemniej, 5 litrów i ciut ponad to bardzo dobry wynik.
                Przy jednostajnej jeździe obwodnicą na tempomacie osiągam jeszcze lepszy wyniki wg komputera (90 km/h średnie ok. 4,3 litra) :-) A spalanie na pewno nie jest zaniżone o 0,5 litra tak jak piszesz... Kilka razy tankowałem już i na całym baku średnie spalanie jest zaniżone średnio o 0,05 - 0,1 litra na 100 km.
                No tak zapomniałem, że wiesz lepiej niż Ci co tankują samochód z tym silnikiem :P

                Komentarz

                • hitchhiker
                  Drive
                  • 2013
                  • 41

                  #58
                  Żonka O3 85KM jeździ od jakiegoś czasu codziennie 160km trybem mieszanym, ale ze sporą ilością świateł po drodze i co najmniej jednym korkiem - regularne spalanie ma na poziomie 4,7 l/100km na całym baku, jak się postara i jedzie zwracając uwagę na spalanie wskazanie wynosi 4,4-4,5.
                  Dig Dug - wskazania komputera w O3 co do zasady są prawidłowe i mieszczą się w niewielkich wahaniach do 0,1 l/100km. Twój jeden konkretny przypadek z Fabii może wskazywać równie dobrze na to, że wcześniej wlałeś ciut mniej, lub pistolet akurat szybciej się wyłączył a następnie dolałeś na ponad max. proste. Wahania 0,5 l / 100km są mega duże i nie wydają mi się realne a już na pewo powinny być rozpatrywane w szerszym kontekście niż jednego tankowania. W moim przypadku w O3 co każde tankowanie weryfikuję wskazania kompa - wniosek taki O3 naprawdę pali tyle ile piszą jego użytkownicy. Wydaje mi się, że wiedza użytkowników tego silnika jest najbardziej kompetentna - choć co do tego akurat wiem, że się nie zgadzamy.

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #59
                    hitchhiker, A to sie bierze skad:



                    Duzo lepiej wyglada tu, jednak srednia to dalej okolo 6l, z tym ze u Niemcow spalanie aut w stosunku do naszych jest zazwyczaj o 1l nizsze :wink:

                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • hitchhiker
                      Drive
                      • 2013
                      • 41

                      #60
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      hitchhiker, A to sie bierze skad:



                      Duzo lepiej wyglada tu, jednak srednia to dalej okolo 6l, z tym ze u Niemcow spalanie aut w stosunku do naszych jest zazwyczaj o 1l nizsze :wink:

                      http://www.spritmonitor.de/en/overvi...06&powerunit=2
                      Pierwszy link bierze się z de facto 3 użytkowników. Ja też jak przycisnę i jeżdżę w nieekonomicznym zakresie obrotów i nie przewidując sytuacji na drodze to spale 7l/100. Co za problem..?

                      Drugi link potwierdza, kto chce ten umie tyle spalać. Kto nie umie jeździć eco, ten spala więcej.
                      Wyjaśnij teorię, dlaczego u Niemców spalanie aut jest niższe o 1 litr? Ciekawa teoria.

                      Komentarz


                      • #61
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        hitchhiker, A to sie bierze skad:



                        Duzo lepiej wyglada tu, jednak srednia to dalej okolo 6l, z tym ze u Niemcow spalanie aut w stosunku do naszych jest zazwyczaj o 1l nizsze :wink:

                        http://www.spritmonitor.de/en/overvi...06&powerunit=2

                        Proste: Ci Państwo zapewne jeżdżą większość km po mieście a żona hitchhikera zapewne jeździ większość na trasie zgodnie z przepisami :-)

                        Komentarz

                        • Dig Dug
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1306
                          • Seat

                          #62
                          Nie no, nie pamiętacie podobnych wątków z poprzednich wersji Octavii ?? Ano tak, jesteście od niedawna. W takim razie zobaczcie, w szukajce i generalnie u większości użytkowników występuje odchyłka. Nie chce pisać, że u każdego. I jest ona od 0,1 do 0,5 zależnie od prędkości i sposobu jazdy. Jak jedziesz w mieście i spalanie skacze ci od 0-50 to system narobi więcej błędów, a gdy jedziesz na trasie, gdzie masz spalanie 6-8, a czasem 20l przy wyprzedzaniu to błędy są mniejsze i stąd większa dokładność. Ale u każdego komputer pokazywał wersje optymistyczną. Nawet były wątki gdzie zmienić w kompie, by dokładniej naliczał.

                          Ale pisanie Kris86, że masz dokładność 0,05-0,1 to delikatnie mówiąc jest nadużyciem, bo nigdy, ale to nigdy nie nalejesz tak samo paliwa, nawet na tym samym dystrybutorze. Błędy nalewu możemy jedynie minimalizować lejąc od pełnego do pełnego i przeliczając na dużą liczbę kilometrów.

                          Nie próbujecie nawet chodź trochę obiektywizmu dopuścić do swoich wypowiedzi. Porażka.
                          Była O1 jest F2.

                          Komentarz

                          • prez7
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 111
                            • Octavia III (5E3)
                            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                            #63
                            Zastanawiam się ile taki chip może kosztować ?
                            Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                            Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                            Komentarz

                            • hitchhiker
                              Drive
                              • 2013
                              • 41

                              #64
                              Zamieszczone przez Dig Dug
                              Nie no, nie pamiętacie podobnych wątków z poprzednich wersji Octavii ?? Ano tak, jesteście od niedawna. W takim razie zobaczcie, w szukajce i generalnie u większości użytkowników występuje odchyłka. Nie chce pisać, że u każdego. I jest ona od 0,1 do 0,5 zależnie od prędkości i sposobu jazdy. Jak jedziesz w mieście i spalanie skacze ci od 0-50 to system narobi więcej błędów, a gdy jedziesz na trasie, gdzie masz spalanie 6-8, a czasem 20l przy wyprzedzaniu to błędy są mniejsze i stąd większa dokładność. Ale u każdego komputer pokazywał wersje optymistyczną. Nawet były wątki gdzie zmienić w kompie, by dokładniej naliczał.

                              Ale pisanie Kris86, że masz dokładność 0,05-0,1 to delikatnie mówiąc jest nadużyciem, bo nigdy, ale to nigdy nie nalejesz tak samo paliwa, nawet na tym samym dystrybutorze. Błędy nalewu możemy jedynie minimalizować lejąc od pełnego do pełnego i przeliczając na dużą liczbę kilometrów.

                              Nie próbujecie nawet chodź trochę obiektywizmu dopuścić do swoich wypowiedzi. Porażka.
                              "nie jeździłem, nie wiem - ale jestem obiektywny. " - to taka skrócona parafraza.

                              Przyznaję Ci rację Dig Dug. To mi się tylko wydaje na przestrzeni 25 tys km przejechanych w O3 85KM, że:
                              1. Silnik jest więcej niż wystarczający
                              2. Spala tyle ile spala
                              3. Komputer ma błędy jakie ma
                              4. Jeździłem nim nie raz 200km/h
                              To wszystko to moje złudzenia jako użytkownika tego samochodu. Setki tysięcy kilometrów w wielu modelach samochodów w szczególności uniewiarygadniają głoszone przeze mnie nierealne tezy.

                              Pozdrawiam Kolegę z Jasła!

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #65
                                hitchhiker, Moja teoria sredniego spalania bierz sie stad, ze na przestrzeni wielu lat tu na forum ogladam statystyki i widze ile pala auta u nas na forum, a ile pala auta jezdzone w Niemczech na tamtym portalu Magiczne 3.x u nas nierealne, tam maja dla TDI, ale to nie ten watek

                                Z chipem bedzie pewnie problem tak samo, jak jest w 1.8TSI czy 2.0TSI. Pozostaje breloczek do powieszenia
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz


                                • #66
                                  Zamieszczone przez Dig Dug
                                  Nie no, nie pamiętacie podobnych wątków z poprzednich wersji Octavii ?? Ano tak, jesteście od niedawna. W takim razie zobaczcie, w szukajce i generalnie u większości użytkowników występuje odchyłka. Nie chce pisać, że u każdego. I jest ona od 0,1 do 0,5 zależnie od prędkości i sposobu jazdy. Jak jedziesz w mieście i spalanie skacze ci od 0-50 to system narobi więcej błędów, a gdy jedziesz na trasie, gdzie masz spalanie 6-8, a czasem 20l przy wyprzedzaniu to błędy są mniejsze i stąd większa dokładność. Ale u każdego komputer pokazywał wersje optymistyczną. Nawet były wątki gdzie zmienić w kompie, by dokładniej naliczał.

                                  Ale pisanie Kris86, że masz dokładność 0,05-0,1 to delikatnie mówiąc jest nadużyciem, bo nigdy, ale to nigdy nie nalejesz tak samo paliwa, nawet na tym samym dystrybutorze. Błędy nalewu możemy jedynie minimalizować lejąc od pełnego do pełnego i przeliczając na dużą liczbę kilometrów.

                                  Nie próbujecie nawet chodź trochę obiektywizmu dopuścić do swoich wypowiedzi. Porażka.
                                  Staram się zawsze tankować na tej samej stacji paliw i zawsze tylko do pierwszego odbicia pistoletu (później nic nie dolewam) a następnie ilość zatankowanego paliwa dzielę przez ilość kilometrów z dokładnością co do 1 km. I ostatnio np wyszło mi 5,68 podczas, gdy komputer pokazywał 5,6 litra :-)
                                  I to jest dla mnie obiektywizm :-)
                                  Na marginesie powiem, iż mam wątpliwości czy w O2 jest ten sam komputer co w O3 a tym samym czy z taką samą dokładnością oblicza :-) W O3 np stojąc na postoju z włączonym silnikiem średnie spalanie wzrasta a chwilowe zawsze jest uzależnione od poboru prądu przez urządzenia i wynosi (przynajmniej u mnie) między 0,4 a 0,7 litra na godzinę

                                  Komentarz

                                  • Wojtas_Poznań
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2822

                                    #67
                                    muszę WAM to jednak napisać :P macie tu temat o rzekomym chipowaniu 1.2tsi 85KM, a większość ostatnich postów o spalaniu i wykazywaniu, że moja racja jest mojsza niż twojsza itp :lol:
                                    podziwiam, macie zdrowie
                                    a w temacie na forum o spalaniu w benzynach cisza od m-ca ! wtf ?!! :diabelski_usmiech
                                    SPOT Poznań:
                                    .....
                                    ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                    Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                    Komentarz

                                    • hitchhiker
                                      Drive
                                      • 2013
                                      • 41

                                      #68
                                      Racja, przepraszam z OffTop.
                                      Jestem w bieżącym kontakcie z kilkoma firmami zajmującymi się chipami. Niestety jeszcze nic sensownego na nowe 1.2 TSI nie ma. Wszyscy są zgodni co do tego, że jest to jednak kwestia tygodni/miesięcy zanim się do tego silnika dostają i sprawdzą co i jak. Szacunki są wstępne na bezpieczne i bezproblemowe okolice 125-135KM i 230-250 Nm.

                                      Komentarz

                                      • prez7
                                        Ambiente
                                        • 2014
                                        • 111
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                        #69
                                        Panowie mam wrażenie że zbaczamy na manowce, temat jest o czym innym, a na temat O III 1.2 85 KM już żeśmy wszyscy powiedzieli bardzo dużo, wątek został zamknięty, nie ma co wałkować tego w kółko. Każdy po przeczytaniu wyniesie dla siebie coś pożytecznego i to jest najważniejsze. Ja wyniosłem

                                        Wracając do tematu jak myślicie ile może kosztować taki chip ?
                                        Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                                        Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                                        Komentarz

                                        • Dig Dug
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 1306
                                          • Seat

                                          #70
                                          Dobra nieważne. Nie dojdziemy do ładu. Taka ślepa gloryfikacja zakrawa na fanatyzm. :|

                                          Zobacz po firmach, kto sprzedaje i zadzwoń. Do 1.5 tys zł trzeba się spodziewać. Generalnie jest to tańsza forma od programu, ale mniej doskonała. Ja bym box-a nie założył. Tylko program u profesjonalnego tunera i nie jako królik doświadczalny.
                                          Była O1 jest F2.

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #71
                                            Zamieszczone przez hitchhiker
                                            Wszyscy są zgodni co do tego, że jest to jednak kwestia tygodni/miesięcy zanim się do tego silnika dostają
                                            TDI jezdzi cala masa. Proces trwal lekko ponad DWA lata.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • greg505
                                              L&K
                                              • 2013
                                              • 1239

                                              #72
                                              obecnie sa tylko dostepne boxy, nie ma nic innego.
                                              box do 1.2 i do 1.8 kosztuje tyle samo, w cenie 1500zl sa pomiary na hamowni, montaz i strojenie.
                                              Black magic

                                              Komentarz

                                              • sew1981
                                                RS
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2009
                                                • 10917
                                                • Fiat

                                                #73
                                                jeśli spalacie 4-5 litrów średnio, to powodzenia odnośnie żywotności turbiny :P jak tylko tak eco jeździcie tymi autami :wink:

                                                Komentarz

                                                • tomekb1
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 352

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez sew1981
                                                  jeśli spalacie 4-5 litrów średnio, to powodzenia odnośnie żywotności turbiny :P jak tylko tak eco jeździcie tymi autami :wink:
                                                  Miałeś już jakieś niemiłe doświadczenia z tym związane, czy po prostu powtarzasz za kimś?
                                                  Pozdrawiam
                                                  Tomek

                                                  Komentarz

                                                  • Dig Dug
                                                    L&K
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 1306
                                                    • Seat

                                                    #75
                                                    tomekb1, To są doświadczenia użytkowników z poprzednich wersji i silników z turbinami. Jak jedziesz eko, to często w zakresie 1500-2000, na granicy pompowania turbiny, to masz największy przyrost momentu w stosunku do obrotów, a co za tym idzie największe obciążenia. Stąd męczymy silnik i podzespoły bo wciśnięcie gazu daje większe obciążenia niż podczas wzrostu 2000-2500 obr.
                                                    Była O1 jest F2.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...